Natrag

RTV Svetac

RTV Svetac

 

Baron Minhauzen u Beogradu

 

Rajko Roki Dvizac

 

Ogledalce, ogledalce, kaži mi koja je televizija najgledanija u Srbiji protekle 2011? Ogledalce se malo zamisli, zatreperi od uzbuđenja i na njemu se pokaza rezultat: - Na prvom mestu je RTS, Prva, Pink, B92?!

Kako je to moguće?

A, moguće je sve što objavi naša televizija!

Rejting je čudo neviđeno, a televizija je lažljivica usta punih smrada i laži - pogana jezika. U sumrak 2011, četiri naša javna TV kanala dala su sebi pravo da se samoproglase najgledanijima i najboljima. Bez pardona, bez griže savesti, bez trunke samokritike, okitili su se carevim novim odelom.

RTS je objavio da je baš on zvanično najgledanija televizija u Srbiji. Svojim konkurentima - Prvoj, Pinku, B92, Hepi televiziji, Avali... velikodušno je dodelio 51 dan od cele protekle godine (365 dana), a ostatak je zadržao za sebe. Znači, svi RTS-ovi konkurenti su samo 51 dan u godini bili gledaniji od njega. Iza njihovog hvalospeva stoji nekakva istraživačka agencija. Nema labavo. Kako oni kažu, tako je. A još kad se to objavi na televiziji, to je istina do jaja. Kad ono - mućak. Ili je mućak ili svetski rekord, nema trećeg. Kome li je namenjen ovaj svetski rekord: Ginisu ili Ripliju? Ni jednom ni drugom, već naivnim srpskim TV gledaocima. Rukopis mi je nešto poznat: u stilu barona Minhauzena. Čak nije bilo važno šta će konkurencija reći na ovu sprdačinu. Znaju u RTS-u da će i konkurencija smisliti svoj zvanični rejting gledanosti. Vrana vrani ne kopa oči.                                                                                                                                                                                           

Da je stvarno tako, a nije, direktor RTS-a bi za ovaj fantastični rezultat morao odmah, preko reda, da dobije makar Pulicerovu, ako ne čak i Nobelovu nagradu. A nije je dobio, koje li nepravde! Zar da se ne nagradi vođa televizije koja je rekorder u reprizama? Zar da se ne nagradi televizija za danonoćno papagajsko reklamiranje vlasti, od TV Oka do TV Dnevnika? Zar da se ne nagradi televizija sa  najdosadnijim TV programom u regionu, a bogme i šire? Zar da se ne nagradi televizija koja nije za 10 godina otkrila ni jednu jedinu aferu, u zemlji koja je u vrhu svetske liste korumpiranosti?! Zar da se ne nagradi televizija koja uporno prećutkuje i prikriva istinu o pravom stanju u državi čiji je zvanični emiter? I tako dalje, dalje, dalje... sve do potpunog slepila TV gledalaca.

A recimo da je tačno sve ono što je dotična agencija utvrdila, a RTS se s pravom pohvalio? Šta onda treba činiti u godini jada koja nam predstoji, kako reče drug predsednik? Jednostavno - treba štedeti. Pa, u tom duhu, ako su svi ostali konkurenti (da ne pominjem regionalne i lokalne TV stanice koje po ovom istraživanju NIKO, ama baš NIKO ne gleda???) postigli tako nizak rejting gledanosti, onda ih jednostavno  treba ukinuti!!! Šta će nam druge televizije kad SVI, ama baš SVI gledaju samo RTS?!

Babi se snilo ono što joj srcu milo...

Ali i privatna TV imperija zna za jadac. I ona ume da uzvraća udarac. Brže-bolje i oni su u goste pozvali barona Minhauzena. Prvo je Prva objavila da je ona ubedljivo prva po gledanosti. U svim  segmentima. A onda se pobunio Pink. Ma kakvi vi, mi smo najgledaniji i to sa najmanje 10 emisija. A gledaju nas oni od 18 do 49 godina. Moj sin ima 18 godina i ne gleda Pink, jer tvrdi da na ovoj TV za njegovu generaciju nema ničeg. Osim ako niste nafiksani narodnjacima. Ja znam da babe iz mog komšiluka gledaju na Pinku tursko-indijske serije, ali isto tako znam da imaju malo više od 49 godina. Tako da ova ružičasta matematika nešto ne štima. Sedi dole - jedinca! Odmah posle Nove godine ponovo se oglasio Pink. Svi su pomislili da će najzad objaviti da menjaju ime u TV Grand (jer program liči kao da ga uređuje Saša Popović), kad ono - opet se hvale kako su baš oni najgledaniji. Da sve bude ubedljivije, tu su i grafikoni. Nema laži, nema prevare - samo čist izveštaj uvaženog barona Minhauzena. Auuuu, svaka čast.

Na najvećoj muci se našao malo gledani B92. Kao privatni razglas DS-a, nikako nisu uspeli da privole gledaoce kojima je već muka od žutih. Šta će, kud će i - dosete se. Napravljena je neka anketa, nekog lista, u kom su glasali njihovi istomišljenici i - eureka. Ako već nisu najgledaniji, proglasili su se najboljima?! Niko ih, osim vlasti, ne gleda niti sluša, ali oni su najbolji. U inat konkurenciji. Bravo, čestitam. Mašta Barona čini svašta. Samo tako nastavite. Uprkos nezahvalnom narodu. Samo vas gledam (ton sam isključio zbog stresa).

Otkud baron Minhauzen baš u Beogradu? Pa, on voli banana republike, a bananameni vole njega!

 

 

 

 

                                

 

 

    

                   

 

                   

 

 

 

podeli ovaj članak:

Natrag
Na vrh strane