Natrag

Teror

Teror

Kaznena ekspedicija iz TV B92 komanduje programom, politikom i kadrovima RTV Vojvodina

 

Pare u džepove, mrak na ekranu

 

Odabrani kadrovi B92, udruženi sa grupom novosadskih novinarskih lumpenproletera i abonenata takozvanog nevladinog sektora, doslovno su zajašili RTV Vojvodina, trošeći nemilice budžetske pare na ogromne plate i otpremnine, ali i na nezasitu potrebu za lepšom stranom života. Milioni dinara su za kratko vreme potrošeni na jelo, piće, skupe poklone, putovanja... Mada je u prethodnom periodu otpušteno (uz socijalni program) više od stotinu radnika, novo rukovodstvo je ponovo zaposlilo skoro isti broj "svojih kadrova". A sve njihove potrebe treba da plati građanin, poreski obveznik, onaj nad kojim "nova programska uprava" već vrši mentalni teror jednoumnom ideologijom. Srećom, njihov preskupi program malo ko u Vojvodini i gleda

 

Arpad Nađ

 

Otkad je novo rukovodstvo, zapravo bivši menadžment B92, došlo na čelo Radio-televizije Vojvodina, na jelo i piće je potrošeno više od miliona dinara. Osim ogromnih plata koje dobijaju programska direktorka Sanda Savić, Igor Božić, direktor informativnog programa, Danica Vučenić, autorka emisije, pare svih Vojvođana nemilice se troše na putovanja, poklone, ručkove...

Samo za prvih devet meseci RTV Vojvodina je probila finansijski plan za 53 miliona dinara. Na ima ukupne reprezentacije potrošeno je 7 miliona dinara i to 860.000 dinara na ime hrane i pića "unutar kuće", 1.780.000 dinara po restoranima, gde firma ima otvorene račune, 3.046.000 za kupovinu poklona, ali se ne zna kakvih, i 1.100.000 dinara potrošeno je za kvizove!

Iako je sa Radio-televizije Vojvodina u januaru 2011. godine, poslednjim socijalnim programom otišlo 117 radnika, zbog smanjivanja broja zaposlenih, samo od juna do oktobra meseca primljeno je novih 68 radnika odnosno od januara iste godine zaposleno je 90 radnika. Ta nova snaga RTV su i takozvani nezavisni novinari Aleksandar Reljić, Miroslav Zadrepko i Dragan Gmizić, perjanice predsednika udruženja Nezavisnog društva novinara Vojvodine Dinka Gruhonjića, na čiji predlog su i dovedeni u ovu  nekada ozbiljnu i moćnu informativnu ustanovu. Za njih trojicu, ali i za druge pridošlice, deljeni su koeficijenti van Pravilnika Radio-televizije Vojvodina. Iako nemaju adekvatno obrazovanje, koeficijenti su im 5,60 što znači da im je bruto plata 89.000. dinara, dok zaposleni sa fakultetskim obrazovanjem imaju u ovoj kući u proseku koeficijent 3,20 odnosno bruto platu 51.000 dinara! Diskriminacija je više nego vidljiva, a jasno je i kojim povodom...

Novo rukovodstvo je povećalo i sebi plate, tako da generalni direktor RTV Siniša Isakov ima koeficijent 15, dok je koeficijent programske direktorke Sande Savić 13, što znači da njihove plate mesečno vojvođane koštaju 448.000 dinara!

Novi direktor informativnog programa Radio-televizije Vojvodina Igor Božić, inače optičar po struci, i pored velike plate od 192.000 dinara, zaposlio je i svoju ženu da bude dopisnik iz Beograda! Ipak, formiranje dopisništva u Beogradu je pod znakom pitanja, ako se uzme u obzir da RTV kao vojvođanski servis nema dopisništva u Kikindi, Vršcu, Sremskoj Mitrovici i ostalim mestima u Vojvodini.

Autorka emisije na RTV-u, Danica Vučenić, od oktobra 2011. do 1. januara 2012. godine primila je stimulaciju, valjda za izuzetan doprinos, u iznosu od 700.000 dinara, a Igor Božić za isti period 550.000 dinara.

Kako bi se prikrile malverzacije i lopovluk na RTV-u pomoćnica generalnog direktora za finansije Biljana Pramenko dobila je otpremninu od 510.000 dinara kako bi otišla u penziju ali to joj nije bilo dovoljno pa joj je generalni direktor Siniša Isakov dodelio i stimulativnu otpreminu u iznosu od 17.000 evra!  

Zaposleni u RTV Vojvodini traže, zbog nesavesnog poslovanja i nemilosrdnog trošenja para Vojvođana (koje su najredovnije platiše pokrajinskog Javnog servisa), hitnu smenu novog menadžmenta RTV-a i odgovornost svih koji su umešani u malverzacije i krađu.

Takođe, zaposleni su se obratili generalnom direktoru i Upravnom odboru ove televizije ukazavši na gorenavedene malverzacije. U pismu koje su zaposleni dobili iz kabineta generalnog direktora navodi se da su radnici prekršili svoja prava i da su ih zloupotrebili i da nemaju pravo da znaju kako i gde se troše pare svih koji gledaju Javni servis Vojvodine, dok je u odgovoru Upravnog odbora rečeno da je ovo telo još u oktobru naložilo rukovodstvu da se smanje stimulacije, zatim da se ukidaju troškovi reprezentacije, službena putovanja, donacije kao i troškovi taksi prevoza.

Predsednici Samostalnog sindikata Srbije Dragutin Remecki i strukovnog sindikata Mijaz Čiović na Radio-televiziji Vojvodina nisu uopšte reagovali na pljačku i malverzacije, čak su i potpisali štetne odluke po zaposlene 1. aprila 2011. kojima su prihvatili da sa RTV-a ode 700 ljudi.

Pošto je novi menadžment isključivo doveden da bi se povećala gledanost, tako se bar navodi, i ova tvrdnja nije istinita jer, na primer, emisiju koju vodi Danica Vučenić gleda u proseku 16.000 gledalaca, dok Dnevnik u 17 sati u Vojvodini gleda 30.000 gledalaca!

Novo rukovodstvo je kupilo filmove i serije u vrednosti od 140.000 evra preko agencije koja je registrovana na Kipru! Ove serije i filmove ne gleda više od 10.000 ljudi.

Iz ovih navoda se može videti da se radi o čistoj pljački, i, kako saznajemo, novo rukovodstvo ne podržavaju ni republička ni pokrajinska vlada, niti vrh Demokratske stranke, već se radi o poluprivatnoj varijanti bivšeg predsednika Upravnog odbora RTV Borisa Labudovića, koji ne samo da se nije povukao iz cele priče već je i doveo sve ove ljude, a u svemu tome mu pomaže potrčko, inače referent, Goran Mihajlović.

 

 

 

Državni udar Nenada Čanka

 

Javni servis Srbije dobio je prvi udarac od tada imaginarnog, ali negde zamišljenog Javnog servisa Vojvodine, a Nenad Čanak, predsednik LSD-a Vojvodine, koji je zdušno radio na tome, svoj krstaški rat protiv ove ustanove počeo je još mnogo ranije, zapravo neposredno posle 5. oktobra 2000. godine, kad je polomio je tablu sa natpisom RTS-a na ulazu u TV Novi Sad zapretivši da "više neće dopustiti da Beogradu gazi Vojvodinu":

"Ovo đubre, to ovde više stajati neće! I ovo je trebalo uraditi 5. oktobra prošle godine (rekao je Nenad Čanak dok je lomio tablu sa natpisom RTS-a). Pu, jebem ti mater! Trpeli smo do sada da nas vređaju svim ovim đubradima koje su nam ostavili u nasleđe, posle okupacije koju su nam napravili! Ovo je znak pod kojim su izginula vojvođanska deca na Vukovaru! Ovo je znak pod kojim je sramota ove zemlje počela i pod kojim se završava! Gde su bili svi ti geniji 5. oktobra prošle godine, kada smo ovde mogli svi da izginemo?! Gde su bili kad je trebalo boriti se?!"

Polovinom prošle godine izabran je novi direktor RTV Vojvodina. Bio je to Siniša Isakov, čovek koji je godinama radio inženjerske poslove u tehnici Televizije Novi Sad. Njega su "preporučili" upravo Čankovi "ligaši". Kako i ne bi kad je Siniša Isakov njihov "visoki funkcioner".

Treba se setiti da je i Bojan Kostreš, potpredsednik LSV-a i Čankov "glasnogovornik", progovorio nešto o tome kako će AP Vojvodini "Uredbom biti vraćena imovina". A, mislio je na veliki posed, građevinsko zemljište (na kome leži RTV Vojvodina) koje je u vlasništvu Direkcije za imovinu Srbije. Tu je Kostreš dodao: "...Dogovor je da ona tu imovinu prepusti APV." Sa kim se to njegov šef dogovarao i čiju on to imovinu misli da zaposedne?

Ne bi "čankolizima" bilo prvi put da banditski zaposednu nešto što im "babo nije ostavio". Ima tih nekretnina još u Novom Sadu koje su pripadale kulturno-prosvetnim institucijama, pa ih je Čanak uličarski napao i zaposeo uz pomoć svojih "pajser brigada". Mnogo toga je još na sudu. Ako i oni jednom prorade, ništa prirodnije ne bi bilo nego da podeli ćeliju sa svojim kumom, narko-bosom Nenadom Opačićem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

podeli ovaj članak:

Natrag
Na vrh strane