Natrag

Druga strana

 

Druga strana

 

Sudski epilog podrške koju je NUNS pružio Aleksandru Vučiću

 

Dokazana laž

 

M. Brkić

 

U utorak, 22. januara 2013. godine, na Prvom programu RTS-a, u emisiji "Upitnik", autora Olivere Jovićević, gost u emisiji, gospodin Aleksandar Vučić izjavio je:

"...Doneo sam nešto da pokažem građanima Srbije, što je muka za moju porodicu.

 Mislim da nije dobro ni za Srbiju, a tiče se onih koji su ovo platili, ne onih koji su ovo objavili, (uzima novine), pre samo deset dana u ovoj zemlji u kojoj sam ja diktator, (pokazuje Tabloid), vidite ovo je moj sin ovde, 15 godina ima, maloletno dete, piše slučaj obljubljenog vođe, reč je o meni, ženska momčad Aleka Vučica, ovo je moj sin sa svojim drugovima, unutra je na dve strane tekst o tome kako ja seksualno opštim sa svojim 15. godišnjim sinom, izvolite novine, pa pročitajte, kako opštim sa svojim 15. godišnjim sinom, na to nisu znali da reaguju, za to nije bila potrebna ni tužba ni bilo šta, to je neko platio, takvi tekstovi, takve bljuvotine ne izlaze dok to neko ne plati, ja ovo nisam ni video dok mi to moj sin nije pokazao, jer su mu drugovi to pokazali, sad vas pitam gde je vaša pravda, gde je poštenje u srpskim medijima...''.

Ove reči prvog potpredsednika Vlade Srbije, koordinatora rada svih službi bezbednosti u Srbiji veoma su me iznenadile. Nisam verovao da je to Aleksandar mogao da izgovori.

Bio sam prinuđen da se pozovem na član 47. Zakona o javnom informisanju i zamolim  odgovornog urednik Informativnog programa RTS-a Nenada Šlj. Stefanovića da objavi ispravku navoda gospodina Vučića.

''Odgovorno tvrdimo, a što se vidi i iz teksta objavljenog u broju 275 magazina Tabloid-List protiv mafije, (www.magazin-tabloid.com  broj 275 tekst Vučićeva ženska momčad) da nismo insinuirali da  gospodin Vučić polno opšti  sa svojim sinom. Tačno je da smo objavili fotografije na kojima je i maloletni Vučićev sin, čiji identitet smo zaštitili na fotografiji, gde se on slikao u  kabinetu predsednika Srbije sa mladim Vučićevim saradnicima, i na ulasku u kabinet u zgradu Vlade Srbije, a da se na fotografiji vide pripadnici gardijske jedinice koji obezbeđuju ulaz.

Čašću tvrdim da niko nije platio za ovaj i druge tekstove u kojima smo kritikovali, argumentovano, rad podpredsednika Vlade Srbije gospodina Vučića.

Primorani smo da tužimo gospodina Vučića sudu da dokaže ko su njegovi koalicioni partneri koji, navodno, plaćaju našoj redakciji da kritikujemo njegov rad. Pozivamo direktora BIA i ovlašćujemo ga,  da, ako raspolaže takvim informacijama, da ih saopšti javnosti, i pismeno potvrđujem da ćemo to primiti s Božjim mirom...".

Pomenuti Nenad Šlj. Stefanović nije objavio zahtev za ispravku. Morali smo podneti tužbu Višem sudu u Beogradu.

Onda se 28. januara oglasilo Nezavisno udruženje novinara Srbije  saopštenjem koje je potpisao nepostojeći organ -Sekretarijat. Saopštenje su preneli TVB 92, Danas, Pravda, Politika, Beta, Fonet...

Šta tvrdi NUNS?

 

NUNS o pisanju "Tabloida" o Aleksandru Vučiću

(Preuzeto sa sajta NUNS-a u originalu, bez leksičkih i gramatičkih intervencija )

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) najoštrije osuđuje svako medijsko plasiranje fabrikovanih informacija koje narušavaju dostojanstvo ličnosti, izvrgavaju ruglu pojedince i zloupotrebljavaju decu.

Poslednji drastičan primer takvog pisanja je tekst u kom kontroverzni list rečitog imena "Tabloid" optužuje potpredsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića za nedozvoljene odnose sa maloletnim sinom i to uz punu vizuelnu identifikaciju.

Uz apel svima koji žele da zadrže i steknu pravo da budu novinari, NUNS skreće pažnju javnosti da štampana stvar koja se zove "Tabloid" izmiče svim mogućnostima samoregulativnog delovanja pošto "Tabloid" nije član nijedne medijske asocijacije ili novinarskog udruženja koja su osnovala Savez za štampu. Takođe, obaveštavamo javnost da je prvi čovek "Tabloida" Milovan Brkić davno isključen iz NUNS-a upravo zbog neprofesionalnog ponašanja. NUNS poziva i sve građane da ne poklanjaju pažnju konstrukcijama kojima obiluju tabloidni mediji, a nadležne organe da zaštite pre svega decu od zloupotreba.

Sekretarijat NUNS-a

 

I konačno, 24.  decembra prošle godine, Viši sud u Beogradu, posle nekoliko održanih rasprava, presudio je: NUNS-u je naloženo da mi isplati 1.000 dinara zbog povrede časti i ugleda, koliko sam tražio, i da presudu, o svom trošku, objavi u listovima Politika, Danas i na sajtu B 92.

Priznajem da nas je iznenadila presuda sudije Ivana Jovičića. Nismo očekivali da je donese, jer živimo u zemlji u kojoj je pravosuđe u nokdaunu. Ali, ima i sudija koji se zakona drže ko pijan plota.

U presudi sudija Jovičić navodi:

 "Sud je nesumnjivo utvrdio da se u saopštenju NUNS-a od 28.01.2013. godine navodi da je takav članak magazina  poslednji drastičan primer medijskog plasiranja fabrikovanih informacija koje narušavaju dostojanstvo ličnosti, izvrgavaju ruglu pojedince i zloupotrebljavaju decu. Tekst u kome kontroverzni list "Tabloid" optužuje potpredsednika Vlade Srbije - Aleksandra Vučića za nedozvoljene odnose sa maloletnim sinom i to uz punu vizuelnu identifikaciju.

Takođe je uvidom u sporni članak magazina "Tabloid " broj 275 od 03.01. 2013. godine  utvrđeno da u istom niti jednom rečenicom nije pomenuto, niti je potpredsednik Vlade optužen za nedozvoljene odnose sa maloletnim sinom. Kako se ne radi o verno prenesenim informacijama sud smatra da su sporni navodi, odnosno način na koji su prezentovane sporne informacije uvredljivog karaktera, kojim  se vređa čast i ugled tužioca (glavnog urednika Tabloida)..."

Ako laže potpredsednik Vlade Srbije, novinska organizacija (Nezavisno udruženje novinara Srbije), ne bi smelo u tome da ga podržava. Ali, ovo je zemlja Srbija...

 

podeli ovaj članak:

Natrag
Na vrh strane