Natrag

Druga strana

Hoće li građani Srbije dozvoliti da ih režimska mafija iz RTS-a još jednom opljačka

Mrak koji skupo plaćamo

Iz omražene "TV Bastilje" već četvrt veka stižu samo novi zahtevi za finansiranjem najmračnijeg režimskog programa koji postoji u savremenoj Evropi. I Vučićev režim je svom snagom podržao još jednu pljačku građana za potrebe svojih propagandista koji haraju u RTS-u. Do javnosti u Srbiji, koja plaća taj mrak, retko kada dođu informacije o stvarnom stanju stvari unutar ovog bastiona besprizornog udvorišta, korupcije i kriminala. Dugogodišnji urednik kulturne rubrike RTS-ovog "Dnevnika", Dario Mirović, odlučio je da progovori o kriminalnim apetitima grupe urednika i novinara RTS-a, koji rade isključivo za interese vladajuće klike koja im je omogućila da pljačkaju budžetske pare preko najgoreg programskog sadržaja koji postoji. Preko 100 zaposlenih u RTS-u, plaća godišnji porez na prihod, što znači da mesečno iz džepa građana uzimaju po dve hiljade evra

Dario Mirović (dugogodišnji novinar kulturne rubrike "Dnevnika" RTS-a)

Odluka Vlade Srbije da uvede pretplatu - taksu za RTS od 150 dinara je svojevrsna amnestija za tu pljačkašku jazbinu. U RTS-u radi jedan broj talentovanih profesionalaca odanih svojoj profesiji i visokim moralnim principima, ali na žalost i jedan broj lopuža, čiji je osnovni cilj-kako zahvatiti što više iz RTS blagajne...

Posle 5. oktobra 2000., donet je nestručan Pravilnik o radu, na osnovu koga su otpušteni desetine zaposlenih. Urednicima Milošu Markoviću i Oliveri Miletović, montirani su otkazi ! Gotovo svi otpušteni su se obratili sudu, angažovali advokate i dobili postupke. Milionsku materijalnu odštetu, sudske i advokatske troškove platio je RTS, odnosno gledaoci-pretplatnici.

Premijer Vučić je 2012. godine govorio ovako: "...Imali smo 12 godina pljačkanja organizovane kriminalne grupe koja je vladala Srbijom..!"

Šta je RTS za to vreme radio ? Da li su novinari RTS-a pokrenuli i otkrili makar jednu aferu u građevinarstvu, medicini, farmaciji, prosveti, zdravstvu, sudstvu..? Nijednu! RTS je bio aktivni saradnik organizovane kriminalne grupe koja je vladala Srbijom. Dok su oni pljačkali državne kase i fondove, RTS je zabavljao gledaoce banalnim i trivijalnim emisijama (Kešolovac, Svadba 48 sati i slično). Organizovana kriminalna grupa na vlasti, pljačka ekonomiju Srbije- a RTS pravi dimnu zavesu! To je bila šema.

Da su direktori, urednici i novinari državnog TV i radija radili svoj posao, ne bi trebalo 12 godina da se otkrije šta radi vlast. Ovako, urednici i novinari RTS-a, mogu da kažu: zadatak smo obavili, ekonomija Srbije više ne postoji, Srbija je na kolenima!

Ali, na žalost i posle 2012., ostala je ista uprava, sa istim načinom „rada", koja troši, uzima ogroman novac naroda. Samo prošle godine RTS je uzeo iz budžeta 56 miliona evra, plus prihodi od reklama. Za koji program ako znamo da obrazovni, naučni, školski, dramski, dečiji, dokumentarni i muzički program, praktično više ne postoje?

Urednike i novinare RTS-a, stvarnost u Srbiji ne zanima. Hiljade porodica ostale su bez prihoda, deca idu u škole gladna, a čitave oblasti žive u jadu i bedi, zahvaljujući i RTS-u, koji je sve vreme ćutao i sakrivao istinu, dok je pustošenje trajalo.

Pa zašto sada nagrada od 150 dinara ili tri miliona evra mesečno? Da ih nagradimo što ništa nisu rekli o sprezi ministara, banaka i mafije, o kupovini i uništavanju preduzeća, otpuštanju radnika? Što su krili šta rade Tadić, Dinkić, Đelić, Labus, Đilas, Tomica Milosavljević...Da ih nagradimo što su sakrili korupciju mosta na Adi, korupciju rekonstrukcije Bulevara Kralja Aleksandra, kupovinu tramvaja u Beogradu, uvođenje Bus-plusa, ili prodaju Trećeg kanala RTS-a?

Pa od čega građani da plate, kada je gotovo sve temeljno opljačkano i uništeno uz pomoć RTS-a. Samo jednu epizodu idiotskog petparačkog serijala "Svadba 48 sati"- RTS je plaćao 13 hiljada evra! Emitovano je 104 emisije, a kasnije je produžen ugovor za još 104 epizode!

Serijski i igrani program nezavisnih produkcija (dakle, ne RTS-ova produkcija), RTS plaća od 80.000 do 130.000. evra po epizodi. A, "kvalitet" televizijskog smeća je svakome poznat. Ko se tu delio i "ugrađivao", treba samo zameniti omiljenim mafijaški pitanjem: brate, koliko si dobar?

Po svemu sudeći doživotni glavni urednik Informativnog programa, Nenad LJ. Stefanović, izvlačeći novac iz RTS-a preko privatnih firmi (posebno preko privatne firme pod imenom "Vreme filma"!), postao je i "glavni junak" izveštaja pokojne Verice Barać o korupciji.

Takođe, ne treba zaboraviti da preko 100 zaposlenih u RTS-u, plaća godišnji porez na prihod, što znači da mesečno uzimaju oko 2 hiljade evra. Pa za koji program?

Mirko Alvirović i Vesna Dedić, imaju svoje firme, ali i emisije na RTS-u, i u direktnom su sukobu interesa. Ne bi bio problem ni Oliverinih (Kovačević) pet hiljada, ni Natašina (Miljković) rata za stan, ni varijabila Zorana Stanojevića Gliste, da su okrenuli kamere ka narodu i stvarnosti i otkrili barem jednu aferu za sve ove godine. Ovako, i dalje su ostali, važan deo organizovane krimi grupe, a od RTS-a su napravili pljačkašku jazbinu.

Posle svega, kuriri RTS-a treba da idu po Srbiji i vraćaju ukradeni novac, a zbog velike koncentracije kriminala, nepotizma, diletantizma i korupcije svake vrste, RTS-treba što pre ukinuti!

A 1. Napomena redakcije

Kada je Aleksandar Vučić 2012. godine preuzeo vlast u Srbiji, odmah je produžio mandat tadašnjem direktoru RTS-a, Aleksandru Tijaniću, koji je bio rodonačelnik velike pljačke građana preko takozvanog javnog servisa. U periodu od godinu i po dana, sve do svoje smrti, Tijanić je zadužio RTS za oko 100 miliona evra! U čije džepove su otišle te pare i koliko se Vučić od toga omastio? Treba takođe napomenuti da je Tijanić samo preko degutantnih serijala (poput "Selo gori a baba se češlja") koje je RTS platio Radošu Bajiću, skinuo barem jednu četvrtinu te sume. RTS je Bajiću platio milionske sume za propalu TV seriju "Ravna gora" i za film "Za kralja i otadžbinu". Takođe je iz budžeta RTS-a i grada Kragujevca plaćeno i Bajićevoj ćerki, Jeleni Bajić Jočić, snimanje filma i serije pod imenom "Led", koji predstavljaju najgore produkcijsko dno, iako je iz džepova svih građana, specijalno za taj propali "projekat", kupljena najskuplja oprema.

podeli ovaj članak:

Natrag
Na vrh strane