mobilna verzija




           
Natrag

(Samo)odbrana

 

(Samo)odbrana

 

Kako "Tabloid" staviti pod kontrolu?

 

Prodane duše hoće da nas uguše

 

U utorak, 22. januara 2013. godine, na Prvom programu RTS-a,  u emisiji "Upitnik", autora Olivere Jovićević, gost u emisiji, gospodin Aleksandar Vučić izjavio je:

"...Doneo sam nešto da pokažem građanima Srbije, što je muka za moju porodicu.

 Mislim da nije dobro ni za Srbiju, a tiče se onih koji su ovo platili, ne onih koji su ovo objavili, (uzima novine), pre samo deset dana u ovoj zemlji u kojoj sam ja diktator, (pokazuje Tabloid), vidite ovo je moj sin ovde, 15 godina ima, maloletno dete, piše slučaj obljubljenog vođe, reč je o meni, ženska momčad Aleka Vučica, ovo je moj sin sa svojim drugovima, unutra je na dve strane tekst o tome kako ja seksualno opštim sa svojim 15. godišnjim sinom, izvolite novine, pa pročitajte, kako opštim sa svojim 15. godišnjim sinom, na to nisu znali da reaguju, za to nije bila potrebna ni tužba ni bilo šta, to je neko platio, takvi tekstovi, takve bljuvotine ne izlaze dok to neko ne plati, ja ovo nisam ni video dok mi to moj sin nije pokazao, jer su mu drugovi to pokazali, sad vas pitam gde je vaša pravda, gde je poštenje u srpskim medijima...''.

Ove reči prvog potpredsednika Vlade Srbije, ministra odbrane, koordinatora rada svih službi bezbednosti u Srbiji veoma su me iznenadile. Nisam verovao da je to Aleksandar mogao da izgovori.

Pet dana ranije, njegov savetnik, advokat po profesiji, dok smo čekali na suđenje, prijateljski me je zamolio da našem zajedničkom prijatelju Aleksandru damo da predahne, i da ga u Tabloidu izostavim neko vreme. Do proleća, dokle gora ne zazeleni, rekao sam. On mu je, na moje oči, posalo poruku, i Aca se ljudski zahvalio.

Bio sam prinuđen da se pozovem na član 47. Zakona o javnom informisanju i zamolim  odgovornog urednik Informativnog programa RTS-a Nenada Šlj. Stefanovića da objavi ispravku navoda gospodina Vučića.

''Odgovorno tvrdimo, a što se vidi i iz teksta objavljenog u broju 275 magazina Tabloid-List protiv mafije, (www.magazin-tabloid.com  broj 275 tekst Vučićeva ženska momčad) da nismo insinuirali da  gospodin Vučić polno opšti  sa svojim sinom. Tačno je da smo objavili fotografije na kojima je i maloletni Vučićev sin, čiji identitet smo zaštitili na fotografiji, gde se on slikao u  kabinetu predsednika Srbije sa mladim Vučićevim saradnicima, i na ulasku u kabinet u zgradu Vlade Srbije, a da se na fotografiji vide pripadnici gardijske jedinice koji obezbeđuju ulaz.

Čašću tvrdim da niko nije platio za ovaj i druge tekstove u kojima smo kritikovali, argumentovano, rad podpredsednika Vlade Srbije gospodina Vučića.

Primorani smo da tužimo gospodina Vučića sudu da dokaže ko su njegovi koalicioni partneri koji, navodno, plaćaju našoj redakciji da kritikujemo njegov rad. Pozivamo direktora BIA i ovlašćujemo ga,  da, ako raspolaže takvim informacijama, da ih saopšti javnosti, i pismeno potvrđujem da ćemo to primiti s Božjim mirom...".

Pomenuti Nenad Šlj. Stefanović nije objavio zahtev za ispravku. Morali smo podneti tužbu Višem sudu u Beogradu. Sutradan se oglasio i gradonačelnik Beograda Đilas, u emisiji "Svedok", voditelja pomenutog Nenada Šlj. Stefanovića, ponavljajući Vučićeve reči.

Onda se 28. januara oglasilo Nezavisno udruženje novinara Srbije  saopštenjem koje je potpisao nepostojeći organ -Sekretarijat. Saopštenje su preneli TVB 92, Danas, Pravda, Politika, Beta, Fonet...

 Šta tvrdi NUNS?

(Preuzeto sa sajta NUNS-a u originalu, bez leksičkih i gramatičkih intervencija )

NUNS o pisanju "Tabloida" o Aleksandru Vučiću

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) najoštrije osuđuje svako medijsko plasiranje fabrikovanih informacija koje narušavaju dostojanstvo ličnosti, izvrgavaju ruglu pojedince i zloupotrebljavaju decu.

Poslednji drastičan primer takvog pisanja je tekst u kom kontroverzni list rečitog imena "Tabloid" optužuje potpredsednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića za nedozvoljene odnose sa maloletnim sinom i to uz punu vizuelnu identifikaciju.

Uz apel svima koji žele da zadrže i steknu pravo da budu novinari, NUNS skreće pažnju javnosti da štampana stvar koja se zove "Tabloid" izmiče svim mogućnostima samoregulativnog delovanja pošto "Tabloid" nije član nijedne medijske asocijacije ili novinarskog udruženja koja su osnovala Savez za štampu. Takođe, obaveštavamo javnost da je prvi čovek "Tabloida" Milovan Brkić davno isključen iz NUNS-a upravo zbog neprofesionalnog ponašanja. NUNS poziva i sve građane da ne poklanjaju pažnju konstrukcijama kojima obiluju tabloidni mediji, a nadležne organe da zaštite pre svega decu od zloupotreba.

Sekretarijat NUNS-a

 

Podneli smo tužbu protiv NUNS-a zbog iznetih neistina. Ovo srpsko udruženje novinara, čiji sam bio osnivač, jedina je cehovska organizacija na svetu koja brani vlast od kritike medija!

Prenosimo svedočenje Đorđa Višekrune, funkcionera Srpske napredne stranke kako je Aleksandar Vučić vršio pritisak na njega, obećavajući mu plaćanje troškova postupka, samo da povuče tužbu protiv glavnog urednika Tabloida, kao i pismo policijskih službenika iz PU Vranje, koji opisuju lik i delo Vukašina Obradovića, predsednika NUNS-a, inače urednika malotiražnog opštinskog lista Vranjske novine.

Takođe prenosimimo i komentare čitalaca lista Alo, nakon što je i ovaj dnevnik objavio saopštenje NUNS-a.

Neka čitaocu (pr)osude sami...

 

 

 

Aleksandar Vučić nudio mito i lažna obećanja predsedniku Odbora za medije SNS

 

Zvaće te Miloš, malo sutra!

 

Iako je bio visoki funkcioner u vojvođanskom Fondu za kapitalna ulaganja (koji je osnovao i faktički sve vreme vodio Bojan Pajtić), Đorđe Višekruna 2011. godine prelazi u Srpsku naprednu stranku, gde postaje predsednik Odbora za medije u Savetu za ljudske resurse, održivi razvoj i zaštitu životne sredine Gradskog odbora Novi Sad, na kom mestu je  ostao do 12.oktobra 2012. Na predlog Aleksandra Vučića, u izbornoj kampanji 2012. godine imenovan je i za člana Pokrajinskog štaba za Vojvodinu Srpske napredne stranke. Višekruna je u međuvremenu napisao memoare osvrćući se na svoj razvojni put i mnogobrojna iskustva sa domaćim političarima, čiji je originalni rukopis zajedno sa pratećim dokumentima i snimcima razgovora deponovan u redakciji Tabloida, zlu ne trebalo... Delove ove biografije on je već objavio na svom Fejsbuk-profilu, a iste prenosimo uz izričito odobrenje samog autora.

Aleksandar Vučić me je nazvao 11. oktobra 2012. sa broja 066-40..., usred ročišta pred Osnovnim sudom u Novom Sadu, i rekao: "Znam da si sada na suđenju, povuci sve tužbe protiv Milovana Brkića i nazovi me večeras i rešiću ti sve oko troškova." Sudija Branislava Debeljački mi nije dozvolila da se javim na telefon, pa sam ja bez odobrenja izašao u hodnik da telefoniram, gde sam sreo Milana Malenovića i Milorada Antonića (Tabloidov urednik i menadžer, prim. red.) i javio im se.

  S obzirom da iz iskustva znam da Aleksandar Vučić često zaboravlja šta je obećao, vratio sam se u sudnicu i rekao advokatici da me je Vučić zvao i da je tražio da povučemo sve tužbe protiv Tabloida, a da će zauzvrat platiti advokatske i sudske troškove. Odlučili smo da ga ne poslušamo dok ne vidimo novac, jer me je on do tada mnogo puta slagao i prevario. Plan je bio, da čim nam Vučić da novac, na sledećem ročištu, koje je bilo zakazano za 30 dana, povučemo sve tužbe.

  Poslao sam uveče Vučiću sledeću poruku: "Kome da se javim za novac?" On mi je u 17 časova, 45 minuta i 40 sekundi odgovorio: "Zvaće te Miloš sutra." Radi se o Milošu Vučeviću, predsedniku Gradskog odbora SNS-a i današnjem gradonačelniku Novog Sada.

  Pogledam na Fejsbuk i vidim da najavljuju iz Gradskog odbora SNS-a Novi Sad Vučićev dolazak za sutra, pa pomislim da ovoga puta, napokon, govori istinu. Pred njegov put u Novi Sad šaljem mu poruku na mobilni: "Ne zaboravite da kažete Milošu da mi se javi." Aleksandar Vučić mi 12 oktobra u 9 sati i 31 minut odgovara: "Ništa ne brini, danas će ti se javiti."

  Nakon njegove posete Novom Sadu i povratka za Beograd šaljem poruku 12. oktobra 2012. u 15 sati i 32 minuta Vučeviću: "Zašto se vi meni danas ne javljate kada mi je Aleksandar Vučić u poruci obećao da ćete mi se javiti?" Istog dana u 15 časova i 35 minuta on mi odgovara: "Aleksandar meni to nije rekao."

  Posle toga mu ja u 15 časova i 41 minut šaljem poruku: "Sada ću vam proslediti Vučićevu poruku (prosleđujem poruku). Inače predamnom vas je Vučić nazvao iz svog kabineta i rekao vam da mi date izvršnu funkciju, pa ni to niste uradili, a sami ste i obećali i poslali mi poruku da vam je to Vučić rekao."

  U 15 časova i 43 minuta tog 12. oktobra dobijam SMS poruku od Vučevića: "Ja sam šokiran ovakvom komunikacijom." Nakon ove poruke sam prekinuo kontakte sa Vučevićem i podneo ostavku na mesto predsednika odbora za medije u Gradskom odboru Srpske napredne stranke u Novom Sadu.

  Vučiću sam poslao poruku na mobilni telefon 12. decembra u 16 časova i 5 minuta: "Zašto Miloš Vučević neće da plati sudske i advokatske troškove za sporove kada smo se tako dogovorili, obećali ste mi pet puta u poslednjih 24 časa."

  Vučić me je nazvao negde oko 21 časa toga dana i drao se. Pošto mi je zvučnik na telefonu slab pustio sam ga na spikerfon, tako da su i moji ukućani čuli šta je rekao: "Pa zar je bitno da li će novac stići danas ili sutra? Evo, biće sutra!"

  Više nisam kontaktirao Vučića, a novac, naravno, nikada nisam dobio.

  U svom kabinetu mi je više puta obećao, još u vreme kampanje, da će stranka platiti sudske i advokatske troškove. Nedavno me je poreska uprava blokirala zbog neplaćenih taksi i imam nekoliko rešenja o prinudnoj naplati.

  Sa Milošem Vučevićem sam se upoznao u njegovom kabinetu u Dunavskoj ulici u Novom Sadu. Na ovaj sastanak me je dan ranije poslao Aleksandar Vučić, koji je iz svog kabineta pozvao Vučevića i rekao mu: "Šaljem ti čoveka koji će biti predsednik Odbora za medije, a posle izbora daćeš mu izvršnu funkciju."

  Kao Vučićev član Pokrajinskog štaba za Vojvodinu bio sam detaljno upoznat sa stanjem u Novom Sadu i nevoljno sam prihvatio da sarađujem sa Vučevićem. Kod Vučića u kabinet redovno sam dolazio godinu dana, a zadatak mi je bila priprema Vučića za TV nastupe vezano za stanje u AP Vojvodini, sa posebnim osvrtom, kako je on sam govorio, na finansijske malverzacije u Novom Sadu. Pred svaku emisiju sam Vučiću dostavljao dokumentaciju o pljačkama, sa kojom je on ucenjivao sagovornike iz Demokratske stranke.

  Vučić je bio izuzetno ljut na Miloša Vučevića, jer on nije želeo da mu dostavi ni jedan podatak, ni jedan dokument o pljačkama, u šta sam lično, u više navrata imao prilike da se uverim. Vučić mi je sam priznao da u Vojvodini SNS funkcionere finansira DS i da samo na mene može da se osloni.

  Nakon obilaska gotovo svih opština u Vojvodini, u svojstvu člana Pokrajinskog štaba, uverio sam se da je stanje na terenu takvo da dobar deo funkcionera SNS zaista finansira Demokratska stranka, a jedan manji deo i SPS. Vučiću sam podneo detaljne izveštaje, u kojima je precizno pisalo koji kriminalci finansiraju opštinske odbore, koji kriminalci su funkcioneri SNS-a i čime se oni sve bave i slične stvari.

  Ukratko, kadrovska struktura u Vojvodini bila je katastrofalana, što će kasnije samo potvrditi rezultati pokrajinskih i lokalnih izbora. Jedina svetla tačka u kadrovskom smislu bio je Zrenjanin, što je takođe potvrdio rezultat izbora. Čim sam ušao u Vučevićev kabinet, usledilo je pitanje: "Gde hoćeš da radiš?" Odgovorio sam da sam već zaposlen i da u politiku nisam ušao da bih pronašao posao, već zato što hoću da se moji prijatelji zaposle. Rekao sam Vučeviću da sam u Beogradu učestvovao u pisanju programa stranke, takozvane "Bele knjige" i pitao ga da li postoji program za Novi Sad. Na to sam dobio odgovor da ne postoji program ni za Novi Sad, niti za Vojvodinu. Bilo mi je jasno da ga interesi grada i naroda ne zanimaju. Isto tako mi je rekao da će zadatak Odbora za medije biti obuka kandidata za pokrajinske odbornike, jer kako  mi je objasnio: "Oni ne znaju da se ponašaju u javnosti, ne znaju ni da se oblače, ne znaju da pišu saopštenja, ne znaju da daju intervjue u studiju i nisu upoznati ni sa aktuelnim problemima u pokrajini i gradu." Na moje pitanje, zašto su izabrani kada ništa ne znaju, dobio sam odgovor, da su liste sastavljene u skladu sa uputstvom predsednika stranke.

  U odbor za medije je pored mene uključen i naš poznati glumac Jovan Milkov, kao i poznati novinar Bora Lazukić i još nekoliko drugih članova. S obzirom da je tadašnja vlast Demokratske stranke finansirala funkcionere Gradskog odbora SNS-a, bilo je nemoguće dati ozbiljno saopštenje za javnost, u kojem bi se konkretno kritikovala gradska vlast i ukazalo na primere kriminala i korupcije, tako da odbor pored obuke kandidata nije ni imao druge aktivnosti.

  Svake nedelje sam izveštavao Aleksandra Vučića u njegovom kabinetu u Starom Merkatoru na Novom Beogradu, o potpunoj kriminalizaciji Gradskog odbora Novog Sada i o novcu koji daju kriminalci isto kao i tadašnja gradska vlast iz redova Demokratske stranke. Svi kvalitetni kadrovi bili su marginalizovani, vršena je negativna selekcija. Na sva moja silna upozorenja o ozbiljnim kadrovskim problemima i vezama funkcionera Srpske napredne stranke sa kriminalom, Aleksandar Vučić mi je stalno samo govorio da ništa ne brinem i da će sve biti rešeno…

 

......................

 

 

Ako laže koza, ne laže rog

 

(Komentari čitalaca u dnevnoj novini "Alo" povodom Vučićeve laži da je Tabloid objavio tekst i fotografije njega i njegovog sina u nedozvoljenim odnosima")

 

Jovan : 24.01.2013 15:37h

Ponovo laže i ponovo pravi žrtvu od sebe! Pogledajte tekst iz "Tabloida", nigde se ne pominje njegovo opstenje sa svojim sinom, to je samo proizvod njegovog bolesnog uma!

 

Mirjana : 24.01.2013 13:25h

 

Nisam čitala sporni tekst, ali bilo je dovoljno samo da pročitam Vučićevu izjavu. Strašno. Kada će kod nas novinari da odgovaraju za lažne natpise. Vučiću, ti si sada na vlasti, pa izvoli donesite Zakon da neko odgovara za lažne i uvredljive članke. Zaštiti i sebe, svoju porodicu a i druge...

 

Lajavi : 24.01.2013 08:41h

Vučić laže ko ne veruje neka pročita sporan tekst. Nigde se ne pominje njegov sin.

 

Vladimir V: 24.01.2013 02:07h

Kad se procita članak, a ima ga na sajtu dotičnih novina, vidi se da se nigde ne pominje Vučićev sin u kontekstu koji je predstavljen...Dok je Brkić blatio ostale bio je dobar...

 

Zoki Vreme: 23.01.2013 21:19h

U tom tekstu to ne piše - Vučić preterano dramatizuje kao i uvek. Izguglajte tekst, ima ga na sajtu Tabloida i na drugim sajtovima, pa proverite sami.

 

Nina : 23.01.2013 22:07h

Nigde se u tekstu ne spominje da "seksualno opšti sa sinom". Evo linka pa pričajte http://www.magazin-tabloid.com

 

A. 1

.......................

 

Tabloid je pozvan (broj 250)

 

Fatalna ljubav režimskih medija i režimske policije

 

Piši kao što ti govorim!

 

Nakon objavljivanja pisma o otvorenoj kolaboraciji sa korupcijom i kriminalom, u kojima učestvuju načelnik i jedan deo korumpiranih radnika Policijske uprave Vranje, redakciji Tabloida obratila se grupa policajaca koja je na ovaj način pokušala da odbrani čast svoje profesije. U novim prilozima autori dopisuju i skandalozne detalje o sprezi korumpiranog načelnika Slađana Velinovića i kompromitovanih novinara, poput bivšeg urednika Vranjskih novina, a sadašnjeg predsednika NUNS-a Vukašina Obradovića...

 

(Iz  opširnog pisma objavljenog u Tabloidu broj 250, u kome radnici policije u Vranju iznose detalje o kriminalnoj biografiji Vukašina Obradovića)

 

Dana 14. 06. 2010. godine, mladić Đorđe Stanković iz Vranja slavio je punoletstvo, no slavlje je prekinuto nakon fizičkog napada mlađeg Obradovića (sina Vukašina Obradovića!) na njega, usled čega je Đorđe završio na "prijemnom trijažnom odeljenju"!

Predsednik NUNS-a Vukašin Obradović stupa u kontakt sa majkom žrtve i nudi joj odštetu u iznosu od 10.000 evra i nesretnog Đorđa prebacuje u Niš, gde mu je ukazana medicinska i hirurška pomoć! Navedeni događaj nije prijavljen PU Vranje, ili, bolje rečeno, prikriven je! Iznos na ime odštete nikad nije isplaćen, a Đorđe će se uvek sećati ovog veselja koje se pretvorilo u noćnu moru!

Bivši direktor Jedinstva iz Vranja, Dragan Stojanović, podneo je krivičnu prijavu protiv Vukašina Obradovića da ga je ovaj ucenjivao raznim aferama, pod pretnjom pisanja u Vranjskim novinama, tražeći iznos od 25.000 evra! I navedenu prijavu PU Vranje nije uzeo u razmatranje.

Toliko o nezavisnoj i profesionalnoj novinarskoj etici, koja je pala na prvoj moralnoj proveri i koja je prodata iz koristoljublja. Znači, sada tesno povezujemo Velinovića kao (krticu) spasioca porodice Obradović. Obradović kao protivuslugu "dužniku" dostavlja dobijen dopis sa čvrstim obećanjem da taj dopis neće izaći u Vranjskim! Ohrabreni uz podršku vrha MUP-a, sudstva, kao i novinara, nisu računali da u Srbiji još uvek postoje ljudi od časti i da će Tabloid objaviti članak.

I na kraju, opet se obraćamo Vama, sada smo jasno upoznati sa čime smo suočeni i znamo da se bez Vaše pomoći ne možemo izboriti sa ovim udruženim i organizovanim kriminalom. Opremljeni smo i istrenirani za svaki vid borbe protiv kriminala i korupcije, ali kako protiv sprege kompromitovanih novinara i korumpiranih policijskih službenika?

(Autori, grupa policajaca iz Vranja)

 

 

Iz istorije saopštenja...

Sa sajta NUNS-a

 

Milovan Brkić očekuje kaznu zatvora zbog svojih izjava

 

 Beograd, 28. Avgust 2000. godine, (BETA) 

 

Beogradski novinar, kojem sutra ističe rok da uloži prigovor na optužnicu za krivično delo povrede ugleda SR Jugoslavije i širenja lažnih vesti izjavio je danas da se neće žaliti i da je spreman da robija.

 On je rekao agenciji BETA da se ne plaši kazne zatvora jer će kako je naveo samo promeniti ćeliju.

 Optužnici protiv Brkića podnelo je 10. jula  2000. godine Okružno javno tužilaštvo u Jagodini, zbog ocene koje je izrekao o Vojsci Jugoslavije (VJ), jugoslovenskom predsedniku Slobodanu Miloševiću i političkoj sceni u Srbiji i Jugoslaviji, učestvujući 9. decembra prošle godine u emisiji ¨Demokratski telegram¨ , televizije "Nemanja" u Ćupriji. Brkić je optužen da je javno izložio poruzi VJ i predsednika SRJ  time što je, kako je navedeno u optužnici rekao između ostalog da tragedija srpskog naroda počinje od trenutka kada na vlast dolazi Milošević i da se režim Miloševića održava tako što on uzima saučesnike u zločinu, kompromituje generale, daje im pare, huška ih na ubistva, pljačke...

 Brkić je optužen za povredu ugleda SRJ i zbog reči da je Milošević ¨jedan od najgorih pljačkaša, da uzima crno ispod nokata svom narodu i da od njega pokušavaju da se didistanciraju svi razumni ljudi, a da uz njega ostaju samo njegovi saučesnici, ljudi koji su okrvarili svoje ruke, ljudi koji su ubijali,pljačkali, silovali...¨

 Prema navodima optiznice Brkić je rekao da bi Milošević žrtvovao svakog građanina da ga ne zanimaju žrtveni ljudi ... i ocenio da je predsednik Jugoslavije sada najprogonjeniji čovek, da je postao najgori kriminalac, traženiji od Bin-Ladena, i najnegativnija ličnost na političkoj sceni Srbije.

 Tužilaštvo je optužilo Brkića za širenje lažnih vesti zbog ocena da je zemlja krenula putem bez povratka , da srbija neće opstati kao država , a da će se naredna tri meseca Crna Gora sigurno odvojiti, a potom i Sandžak i Vojvodina.

 Brkić je optužen zbog ocene da će režim krenuti najgorom vrstom represije i da će se možda imati selektivan pristup u likvidiranju građana da bi ostale zastrašio, navedeno je u optužnici.

 Kao sporne u optužnici su navedene i Brkićeve tvrdnje da postoji vrlo mala grupa generala, koju je Milošević platio kućama, vilama, vezao zločinima i koji su njegovi saučesnici.

 U optužnici je navedeno da je Brkić rekao i da armija nažalost nema snage da likvidira Miloševića ili ga pomeri sa vlasti...  i ocenio i da je atentat na lidera SPO-a Vuka Draškovića  izvršen po nalogu Miloševića.

 Tužilaštvo je navelo i da je Brkić rekao da je general vojske bivše Republike srpske Krajine Mile Mrkšić sa gardijskom jedinicom opkolio zgradu generalštaba i želeo da uhapsi generala, saveznog ministra odbrane.

 

 

 

 

podeli ovaj članak:

Natrag

copyright magazin-tabloid.com © 2012.