Natrag

Javna kuća

Javna kuća

Jauci iz medijskog mraka u Vojvodini

 

Jedina je istina da je sve laž

 

Medijski mrak u Vojvodini crnji je nego u Beogradu. Svi pisani mediji koja izlaze u pokrajini, pod većom su cenzurom od onih koji se štampaju u Beogradu. Pokrajinske vlasti u Novom Sadu, odlučne da se o njima piše ''sve najbolje'', već decenijama ubijaju generacije novinara u Vojvodini i svaku kritičku misao

 

A. Nađ

 

 

Za vreme Slobodana Miloševića u Novom Sadu su izlazile nezavisne i opozicione novine, poput Samouprave, čiji je vlasnik bio Siniša Nikolić, zatim magazin Stav, pa nedeljnik Nezavisni Mileta Isakova, čiji izdavač je bilo Nezavisno društvo novinara Vojvodine. U tom periodu u Beogradu je izlazilo neuporedivo više opozicionih novina - Vreme, Srpska reč, Velika Srbija, kragujevački Pogledi, dnevni listovi Blic, Glas javnosti...

Vojvođani sa medijima čiji je osnivač Izvršno veće Vojvodine zaista nemaju sreće. Dnevni list Dnevnik godinama je na ivici bankrotstva. Dnevnik sve više liči na skupštinski bilten. Strogo je kontrolisan i cenzurisan. Ni javna glasila na jezicima nacionalnih manjina nisu u boljoj poziciji. Njihovi novinari imaju hrabrosti ko pauk muda, kako kažu kolege iz Mađar soa.

I dok pokrajinska vlast stremi evropskim integracijama, njeni mediji su apologetski. Izdvaja se privatni dnevni list Građanski nacionalni list, te neki lokalni listovi, malog tiraža i uticaja.

Pokrajinska politička elita je svim silama nastojala da iz sastava Radio televizije Srbije izdvoji RTV Novi Sad i pretvori ga u javni servis Vojvodine - tačnije Radiodifuznu ustanovu Vojvodine. Obećavali su da će zaposlenima teći med i mleko. Novinarima su obećavali bolje uslove za rad, bolju opremu, plate... Novinarska sloboda nikad nije pominjana, ni od jedne pokrajinske vlasti.

Ovih dana u Radiodifuznoj ustanovi Vojvodine (RUV) sprema se čistka. Prave se spiskovi za otpuštanje novinara. Njih nekoliko stotina. Oni koji nisu aktivisti Demokratske ili Čankove partije - ostaće bez posla.

Čašu žuči frustriranih novinara RUV-a prelila je odluka poslovodstva da na odgovorna urednička mesta dovedu otpuštene novinare Televizije B92 iz Beograda. Desetina urednika i novinara ove šifrovane televizije prethodno se preselila na RTS, na TV Pink, ili TV Avala. Generalni direktor RTS-a Aleksandar Tijanić ponudio im je plate od po nekoliko hiljada evra, samo da bi, na bilo koji način, "pojačao" gledanost i atraktivnost programa i emisija.

Iako se iz pisma grupe zaposlenih u javnom servisu Vojvodine, koje je upućeno medijima, institucijama i zaposlenim u RUV-u, poziva na suprotstavljanje odluci dovođenju novinara iz Beograda, koji će ih, svojim velikim platama, ostaviti bez posla, u pismu se ističe bojazan da će Soroševe perjanice novinarstva iz B92 raditi na destabilizaciji prilika u Vojvodini.

Novinar Tabloida pokušao je da stupi u kontakt sa rukovodiocima Radiodifuzne ustanove Vojvodine, ali svi su ostali gluvi na pitanje kako komentarišu najavljenu pobunu zaposlenih i otpuštanje nekoliko stotina onih koji u RUV-u primaju ionako mizerne plate. O pobuni naših kolega u RUV-u, u Vojvodini o tome ne bi bila objavljena nijedna reč, ali, ipak, tu su privatni mediji iz Beograda...

Mrak na Vojvodinom sve je gušći.

  

 

 

Pismo iz Radiodifuzne ustanove Vojvodina

 

Pomozite nam, istina je

 

Istina je da predsednik Upravnog odbora Radiodifuzne ustanove Vojvodine Boris Labudović sa grupom ljudi iz (starog) B92 i korumpiranim predsednicima sindikata vodi firmu u propast!

Istina je da je Labudović u sukobu interesa (vlasnik je marketinške agencije i savetnik Bojana Pajtića),  da UO namerno ne donosi akta o organizaciji i sistematizaciji RUV-a (plan je da se osnuje takozvani pokrajinski informativni centar sa oko 350 ljudi), da se namerno ništa ne radi na poboljšanju slušljivosti i gledljivosti programa (predajnici!),

Istina je da se namerno ne rešava pitanje nove zgrade RTV-a, da je u 2010. godini na reprezentaciju potrošeno 150.000 evra, da je za najmanje gledani program (privatne produkcije) potrošeno oko 950.000 evra, da je ogroman novac potrošen na putovanja u inostranstvo, čiji su efekti - nula (!), da je ogroman novac potrošen na dodelu visokih koeficijenata i stimulacija menadžmentu.

Istina je da zbog svega toga plate zaposlenima nisu povećane tri godine, da je vrhunac bezobrazluka dovođenje ljudi koji su ostali bez posla na RTV  B92 - bez konkursa (!) - na najviše funkcije u RUV-u, sa takođe bezobrazno visokim koeficijentima (do 14!), da ti "novi" ljudi žurno menjaju uređivačku politiku, a time i strategiju pokrajinskog javnog servisa, odnosno pokušavaju da RUV pretvore u B92 (!)...

Ne dozvolimo im to, jer Radiodifuzna ustanova Vojvodine pripada svim građanima Vojvodine!

 

 

 

ISTINA JE

- da ćeš i ti ostati bez posla!

- da se miriš sa situacijom u kući!

- da se plašiš, jer te zastrašuju tvoji odgovorni urednici!

- da dolaze novinari iz Beograda, dobijaju bezobrazno visoke koeficijente i da će ih doći još!

- da o nama odlučuju ljudi koji su takođe došli iz Beograda, uz svesrdnu pomoć sadašnjeg menadžmenta (čast izuzecima!) i članova UO RUV-a iz kuće (Tamara Burević, Ratko Vujčić),

- da za jednu njihovu platu treba da ode troje, a za platu Sande Savić i Vanje Kranjac, 12 zaposlenih!

- da će u septembru ostati 140 ljudi bez posla (spisak već postoji), a do kraja godine spisak će se proširiti za još oko 500 ljudi! Da li misliš da na tom spisku nisi i ti?

- da li misliš da si zaista toliko loš, pa moraju da te zamene Gmizić, Zadrepko, Reljić, Vučinić, Fratucan, Božić, Kranj(a)c, Arežina, Durman, Nemeček&co, kompletna ekipa "Insajdera"....

- Čitaj između redova!

Videćeš nameru da se kompletna produkcija izmesti (novo preduzeće!?), a šta će se desiti sa njima i "Studiom M" možeš da pretpostaviš! Ne dozvolimo da ostvare svoj plan - pretvaranje RTV u B92, sa vrlo očiglednim ciljem!

 

 

Iz intervjua generalnog direktora RTV-a Siniše Isakova, objavljenog u Danasu 8. avgusta

D: Danas imate oko 1.300 zaposlenih. Koji bi bio njihov optimalan broj?

I: Sve zavisi od produkcije, ako je izmestite i neki drugi je radi za potrebe javnog servisa, onda vam veći broj zaposlenih ne treba, a ako radite sami, onda je potreban. Tradicija ove medijske kuće je da u velikoj meri sama pravi sadržaj. No, pitanje je da li se taj sadržaj zapravo i pravi? Može se desiti da nam ne odgovara struktura zaposlenih, da su se neki prosto umorili, ili da su zalutali u ovu kuću. To je jedan bolan segment koji će morati da se rešava. Nema razlike između onih koji će dolaziti na RTV, ili su tu zatečeni, odlučivaće kvalitet.

   Da li?

 

 

 

Pismo iz RT Vojvodine

 

Neće proći

 

Poštovani,

pomozite nam da se oslobodimo divljaštva predsednika UO RUV-a Borisa Labudovića (DS), savetnika Bojana Pajtića i novinarskog mafijaša, i njegovih jurišnika iz TV B92. Oni su ostali bez posla, stigli u RTV sa platom od 160.000 do 220.000 dinara, sa samo jednim zadatkom - da rasture našu kuću i da odvoje Vojvodinu od Srbije. Ko su ti jurišnici? Sanda Savić, Danica Vučinić, Aleksandar Reljić, Klara Kranjc, Vanja Kranjac, Dragan, Miroslav Zadrepko... Sramota! Ko su ti ljudi, koje su im reference... Imaju ih - Sorošove radionice novinarstva...

Javni servis Vojvodine je vlasništvo građana, a ne Pajtića i njegove kamarile.

Tuđe nećemo, svoje ćemo sačuvati!

 

(Zaposleni u RT Vojvodine)

 

podeli ovaj članak:

Natrag
Na vrh strane